Ofte stilte spørsmål 


Hvordan ser pakkene dere sender ut?

Vi sender varer i "vanlige" nøytrale pappkasser som leveres til et av dine postutleveringssteder.
("post i butikk" evt. Pakkeautomat- knyttet til din/oppgitte adresse)

Mindre bestillinger kan sendes i "emballerte" nøytrale konvolutter til din postkasse om du velger dette ved betaling/utsjekk.

Se mer om info om selve pakkene vi pakker i her: Pakke info eller for frakt info sjekk ut: Frakt

Slik vil en av pakkene sendt fra oss kunne se ut.

Merk: Ekstra emballasje innvendig i pakken kan bestilles for ekstra sikkerhet/diskresjon, da ved utsjekk av kurv/kassen. 


Trenger jeg ekstra emballasje til min pakke?

Dette er helt opp til deg. Ekstra emballasje innvendig i pakken er for ekstra diskresjon og vil beskytte  innholdet i pappkassen om den skulle få røff behandling eller rift under postgang. 

Merk:

  • Vår standard sending er selvfølgelig også diskre.
  • Ekstra emballasje innvendig i pakken bestilles om ønskelig ved utsjekk av kurv/kassen.

Hvor store er pakkene dere sender og er de veldig tunge?

Normalt måler "fulle standard" pappkasser ca. 50x30x40 cm. utv. 
Vekt vil ligge på rundt 8-10 kg pr. en pappkasse da med 3 bleiepakker. 

(Variasjon vil forekomme ved forskjellige vare størrelser og bestillinger)


Hvor lenge går det før jeg får pakken? 

Det går normalt rundt 4-6 dager i postgang/leveringstid. 
(kommer litt and på hvor i landet pakken din skal og hvor stort pakketrykket er hos "posten")


Når sender dere varer?

Våre sendingsdager er i hovedsak tirsdag og torsdag hver uke. Dette etter fraktleverandørs henterute.
(Ved større pakke-trykk hos oss leverer vi i tillegg selv 1 ekstra gang i uken til postmottak/godsterminal)

(Husk at varer ikke vil bli sendt før de er registret innbetalt)


Når får jeg varene mine?  (Helg - Fridager)

Om du bestiller varer I vanlige ukedager/virkedager går det som normalt  4-6 dager før du mottar varen(e) dine.

Bestiller du i løpet av en helg vil pakken(e) stort sett bli pakket og klargjort for frakt hos oss men blir ikke fraktet med posten/fraktlevrandør før neste "normale" arbeidsdag/virkedag for den aktuelle fraktlevrandør.

Ved fridager eller høytider blir pakkene stående til nærmeste vanlige ukedag/virkedag.  
(Se Posten eller Postnord sine sider for mer info.

Merk: Rundt høytider/ferietider må noe lengre leveringstid medregnes. 


Hvordan finne riktig størrelse?

Sjekk gjerne ut linken får å se om du bruker riktig størrelse.


Hva vil stå på kontoutskriften i banken?

På kontoutskriften din i banken står det ganske enkelt et nøytralt "avsender" navn/firmanavn . Så ikke bekymre deg, ingen vil kunne se hva du har kjøpt.


Hvem er vi og hvor sendes varene fra?

Vi er en Norsk nettbutikk, med lager i "gamle" Vest Agder. Alle varer sendes fra Sørlandet og rundt om til hele Norges fastland.

Du kan også lese mer om oss på vår Om oss -side, som du finner her : Om oss


Kan jeg hente varene mine direkte fra deres lager?

Nei, normalt kan du ikke det pr. nå.


Hvordan kan jeg enklest betale varene mine?

Vi tilbyr flere betalingsmuligheter men den enkleste og mest brukte pr. nå er "vanlig" bankkort/VISA kort.

Du kan selvfølgelig også bruke Vipps, MasterCard eller vanlig kontooverføring/bankoverføring til vår konto.
Varene pakkes så fort vi har registrert din innbetaling uansett hvilken betalingsløsning du måtte velge å bruke.

Raskt & enkelt med kortbetaling
Raskt & enkelt med kortbetaling

Merk:

  • Det kan i enkelte tilfeller ta noe tid før du får en Vipps forespørsel fra oss.
  • Ved bruk av Vipps vil kjøpsbeløpet bli rundet opp til hele kroner.
  • Ved bruk av "Vanlig konto/bankoverføring" bør konto innehavers navn være identisk med kjøperens
    ellers bør bankoverføring merkes med ordrenummeret som du mottar på e-post.
     (f.eks for Ordre #000000000 slik at vi vet hvem som har betalt oss)



Kan jeg få varer på faktura?

Nei, vi tilbyr ikke faktura til privatkunder for øyeblikket.


Kan jeg kansellere / returnere kjøpet mitt?

Selvfølgelig kan du det! Du har åpent kjøp som etter norsk lov, retur retten starter fra den dagen du mottar pakken din fra oss. Hvis du vil angre på kjøpet, sender vi deg som oftest et retur-nummer/frakt-skjema slik at pakken finner veien tilbake til oss.

Vi ønsker å hjelper deg så godt vi kan. Men husk at de er noen enkelte kriterier som er greit å være klar over ang. retur. Du kan lese mer om kansellering, retur og finne retningslinjene samt info på disse linkene her:
Byttevilkår-veileder og Bestillingsvilkår & retur info.

Merk:
Et retur/frakt-skjema må skrives ut å fysisk settes på pakken. (slik som et "frimerke")
Ta kontakt så hjelper vi deg!


Får jeg Sporingsnummer?

Vi anbefaler alle våre kunder å registeret seg hos Posten og Postnord for slik å motta sporingsnummer og info. ang. forsendelser/pakker. (Med "Post-appen" har du kontroll over dine forsendelser/pakker)

Ved "vanlige" forsendelser sendt med Posten eller PostNord vil alle som er registrert hos den aktuell fraktlevrandør med telefon nummer få sporingsnummer så fort Posten eller PostNord registrerer pakke(r) for sending.

Ved enkelte forsendelser vil det kunne hende du kun vil motta en melding når pakken din ankommer "postens"  utleveringssted da normalt på sms/e-post. (Gjelder enkelte PostNord pakker)

(For mer info om våre fraktmetoder sjekk ut pakke info siden her)

Merk: Du får ikke sporing på brevpost eller mindre konvolutt-pakker levert til din postkasse.


Får jeg hentelapp når pakken min kan hentes på posten/utleveringsstedet?

Ja, når du bestiller må du oppgi mobilnummeret ditt til oss samt e-post, du vil da få hentelapp fra Posten/PostNord på SMS samt på e-post. Disse skal du motta umiddelbart når pakken ligger klar på postens utleveringssted. Om du ikke får hente lapp/melding på telefonen, kan du ha fått hentelapp på e-post, det er derfor viktig at du oppgir riktig e-post adresse og mobilnummer ved bestilling.

Husk å sjekke evt. e-post for hentelapp etter 4-6 dager etter bestilling.

Husk å oppgi riktig/fullt navn og ikke minst få med alle tall, bokstaver ect. til din adresse, da sikrer du at pakken kommer raskeste vei til deg.


Bytte utleveringssted?

Vi leverer med Posten og Postnord, de velger i utgangspunktet nærmeste utleveringssted knyttet til din oppgitte adresse. Men i noen tilfeller velger fraktlevrandør et av de andre nærliggende utleveringsstedene rundt din oppgitte adresse. (Det kan være flere årsaker til det, men som oftest fordi det er lite kapasitet eller fullt på det nærmeste/lokale utleveringssted e.l.) 

Dessverre kan du ikke sette et bestemt utleveringssted ved kjøp hos oss pr. nå.

Men du kan komme med ønsket utleveringssted.  Vi kan dessverre ikke garantere at pakken kommer akkurat ditt. (Men den kommer uansett til et utleveringssted i ditt postområde)

Et ønsket utleveringssted kan du sette opp i kommentarfeltet i kurven/kasse når du handler på DLsupply. (Da i tekst-rubrikken ved utsjekk av kurv. Husk å ta med riktig adresse til evt. ønsket utleveringssted sik at vi kan legge det inn)


Hva koster det å frakte varene mine?

Du får opp frakt og totalpriser ved å legge til ønsket vare i kurven.
(det må å legges inn din/ønsket adresse for riktig frakt.)

Priser er basert på emballasje, produkt og vekt samt fraktlevrandørs pris rater.

Merk: En forsendelse eller order går kun opp til ca. 20 kg. ("enkelte pakker" opp til 35 kg).
Dvs. ønskes pakker (papp-kasser) på f.eks 60 kg. må det legges i 2 bestillinger/ordre omganger.
Ta kontakt om du lurer på noe.


Trenger jeg innlegg til tøybleiene?

Ja, om du ikke har tøyinnlegg fra tidligere anbefaler vi at du kjøper 2-3 innlegg pr. tøybleie.
Da tøybleien ikke vil fungere uten en eller annen form for innlegg.

Sjekk gjerne Slik bruker du tøybleier


Hvordan vaske tøybleiene?

Her kan du se vår vaske veileder for tøybaserte produkter. 


Veiledere:

Sjekk gjerne ut våre veiledere her for å finne hjelp og info om alt fra størrelser, div tips til hvordan du vasker tøy baserte produkter mm.


Finner du ikke svar på dine spørsmål?

Får du ikke svar på det du trenger her i listen så er det bare å ta kontakt her: kontakte oss


Tips:

Vanskelig å velge eller lurer du på hva som passer best for akkurat deg?
Test gjerne ut forskjellige Enkelt eksemplar bleier for slik å finne din(e) favoritt(er).